Leveransbekymmer

Man ska ALDRIG säga att saker å ting flyter på ganska bra, för då slutar de göra det! Å precis så är det nu.

I fredags när jag kom hem hade pappa börjat lägga ett golv i det som ska bli mitt pysselrum :D Ett valnötsgolv, å han reflekterade över att det var väldigt smala skivor, men jag trodde bara att han blivit åderförkalkad eftersom han lagt ett likadant golv i deras torp, så jag tänkte inte så mycket mer på det. När han har börjat lägga ut 4 skivor stöter han på problem och behöver rådfråga mig, och när jag kommer in genom dörren så står jag bara och gapar och ser att golvet är FEL! Det är inte det golvet vi har beställt! Shit, vad irriterande det var. Men tack vare vår (Ulles och min) kära fd brödplockare Mattias Björkdahl på Perssons fick vi ut det nya på lördag morgon och det gamla gick tillbaka i retur.

Så igår när vi skulle bära upp badrummet, som förövrigt har börjat kopplas in idag, och ska plocka ur handfatet ur kartongen så ser vi att det är FEL! På förpackningen, som vi givetvis dubbelkollade när vi fick varorna, så står det "Centre/Double" vilket jag tolkar som att det ska finnas uttag för dubbla blandare, som var tanken då! Så i morse fick jag ringa å skälla lite på de. Rörmokaren är här NU, så lite extrajobb blir det ju med att inte ha rätt grejer. Vi beställde våra badrumsgrejer genom bygghemma.se, men det skulle levereras från HAFA direkt, och jag kan inte direkt påstå att vi är så jättenöjda. Som vi skrivit tidigare gjorde vi ju beställningen i januari och lade en leveransvecka längre fram, den flyttade VI tre veckor första gången, sen flyttade HAFA den själva TRE hela gånger... Supertrist när man bara vill ha sina varor, och så nu det här med badrumsmöbeln då. :(

Idag har vi i alla fall fått igång lite el i det nya huset, och ikväll ska vi sätta ihop sängen och flytta över lite grejer, ska bli skönt att tömma huset lite, det är oerhört rörigt här nu...

Ha en fortsatt trevlig måndag!
Kram Liza

Kommentarer
Postat av: Jessika

Tråkigt när de krånglar o blir fel! =( (Å Mattias e även min före detta kära brödplockare! Hahaha!)

2009-05-19 @ 13:10:51
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0