Ojojoj

Nu händer det så mycket så vi hinner inte ens uppdatera er bloggläsare. Så trist, men just nu så gör vi väldigt mycket själva, så vi kör några korta lagom tolvtimmarspass per dag.

Vi har börjat spackla och slipa  och måla. Det sistnämnda kom min kära svägerska hit och gjorde igår, så skönt när saker bara görs utan att man behöver lägga tid på det. Så nu är klädkammaren och sovrummet grundmålat. 
Själv spacklade jag och slipade, och sen började jag faktiskt till och med att montera ihop kommoden till badrummet.

Byggarna är inte här den här veckan, då mycket ligger på oss att bli klara. Till helgen ska vi flytta över alla grejer från det gamla huset så att byggarna kan börja riva väggen mellan husen i nästa vecka.

Pappa spacklar


Mattias slipar


Jag monterar ihop kommoden. Bilden vittnar även om att jag har slipat lite eller hur?


Den enda hantverkare som är här just nu är kakelsättaren, som nu går på tvättstugan.
Golvet i tvättstugan just nu.


Ha en skön onsdag!
Kram Liza

Kommentarer
Postat av: maria

Av Mattias byxor att döma verkar han inte ha slitit jättehårt.. De är ju alldeles rena!

2009-05-13 @ 10:05:37
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: Mattias

Tyst nu! ;) De här byxorna var faktiskt första gången jag använde, du ska se mitt par som jag har haft ute...dom är mer bruna än svarta!! ;)

2009-05-13 @ 10:20:16
Postat av: Liza

Men Mattias, vad var det vi kom fram till nu, de andra byxorna ramlade du ju i en grop med, och sen la du de ute i regnet för att de skulle bli ännu smutsigare ;)

2009-05-13 @ 11:00:37
Postat av: Mattias

Ha ha ha.... förstår inte varför folk inte tror att jag arbetar? ;) Ska se till att fixa en bild på mig när jag SLITER med huset!! ;)

2009-05-13 @ 11:03:47
Postat av: elle

Vilka framsteg! Och mattias jag tror du jobbar! Och du med Liza:)

2009-05-14 @ 08:16:59
URL: http://princesselle.blogg.se/
Postat av: Johan

Mattias, det kanske finns en anledning till att du använde dem för första gången? Dvs att du inte har jobbat förrän nu? Jag kan ju ha fel... men det skulle vara högst osannolikt... ;)

2009-05-14 @ 18:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0