Efter regn kommer sol.

Ännu en lördag har passerat och arbete har stått på schemat. Efter en grå och disig morgon med regnskurar, så sprack det till slut upp och blev sol vilket fick fart på oss arbetare! :)
De numera rutinbelagda sakerna som städning, målning och foderspikning är det som blivit utförda. Men idag har jag och Mattias och pappa fått klara oss helt själva, så arbetsfördelningen har sett lite annorlunda ut. Bl.a. har jag sågat och faktiskt spikat panel under två fönster helt själv. Mäkta stolt känner jag mig! :)
Men nu känns det inte så långt kvar. Vi har nämligen bara en gavel kvar som vi inte börjat på, och det är uterumsgaveln, och där är det inte så mycket foder som ska upp. Och allt som är uppe idag är faktiskt målat en gång.

Så här kommer lite bilder på oss in action.

Jag är riktigt koncentrerad vid sågen, det vittnar min halvöppna mun om... ;)


Pappa sätter upp foder ovanför det gamla huset, så nu är där så gott som färdigt. Vi återanvände plankor som vi tagit ner från baksidan. Och då är ju de redan målade, vilket är fantastiskt skönt.


Mattias målar i mörkret, men hela den här gaveln är målad en gång nu. Kanon ju!

Vi hade även lite hjälp av mina två brorsbarn idag, Emeline och Linnéa.

Linnéa bar en 2 meter lång planka uppför en stege själv till Roy.


Emeline såg allvarligt på saker och ting.


Ha det bra!
Kram Liza

Kommentarer
Postat av: Jessika

Så tjusigt ni gör!! =) Vad e de för färg ni ska ha på huset?? Mörkgrått?? Kram

2009-03-29 @ 22:07:41
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0