Buggtajm

Japp, så är det! Fredag eftermiddag för byggarna och Black-Ingvars spelar "inatt, inatt är det du är det jag" på radion. Jocke ville svänga sina lurviga på övervåningen men tji fick han, jag kan ju inte bugga!

I alla fall så blir massa smådetaljer gjorda idag. Skittråkigt tycker jag som ville sätta in fönster, och det hade jag fått också, men själv och det kunde jag ju inte. 

Jocke förstärker bjälklaget.


Hålet till taket är igenspikat


Sen har vi gjort en liten förändring. Vi tyckte att huset blev lite för litet, så vi valde att spika igen hålet där vi skulle ha öppet från första våningen och ända upp till tak, så det har Patrik fixat helt utan motstånd.



Nej, jag skojade ju bara. Det är ett tillfälligt bjälklager som lagts för att det gigantiska fönstret ska kunna sättas på plats sen.

Patrik spikade även upp lite takventiler.


Snart ska vi ut och mäta rumskvadraten för att kunna beställa golv till hela huset. Äntligen!

Allt för nu!
Kram Liza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0