Berättelsen om fönstren

Hälften av fönstren är nu på plats, och det är så roligt att bara kunna kika ut genom en glasruta. Jag kan inte beskriva med ord hur jag känner mig (det fina vädret påverkar mig nog också, inte bara fönstren) men riktigt, riktigt roligt är det.

Så därför tänkte jag redovisa för er hur det går till att sätta in ett fönster.

Här mäts det ut med klossar så att fönstret kommer på rätt höjd.


Och sen är det bara att bära upp fönstren...


...kånka å bära


vinkla upp det för att få in det i hålet


Jocke slår det på plats...


medans Patric får springa ut och kila fast det utifrån.


Sedan är det bara att skruva dit det, och justera det sista så är det på plats, och det är dags för drevning.


Finnatorp fick köra ut några fönster och dörrar idag.


Och till sist kommer en tjuvkik på våra ytterdörrar.


Soliga glada kramar
Liza

Kommentarer
Postat av: Kusin Mia

Coola dörrar!!! :-)



/Mia

2009-03-19 @ 13:00:19
Postat av: Mattias

Gaaah, jag älskar redan dörrarna!! :P Utan att jag ens sett dom än...

2009-03-19 @ 15:45:29
Postat av: Liza

Men det har du ju gjort ända sedan vi såg de första gången. Puss

2009-03-20 @ 00:26:37
Postat av: Jessika

Grymma dörrar!!!! =)

2009-03-22 @ 13:03:34
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0