Underbara söndag!

Vaknade 6:18 av drippdropp, drippdropp. Vad sjutton är det som händer?
Jo, det läckte bara lite grann vid alla våra småfönster i gamla huset. Där taket är bortrivet både inne och ute! Underbara väder! Vi tyckte ju igår att vädret varit på vår sida, men det kan man verkligen inte säga idag! Det gick ganska bra ända tills det nådde sängen. Tur man har vattensäng.

Alla våra handdukar gick åt till att torka upp den allt stigande vattenmassan


Så mitt i all planering för våra gäster var vi tvungna att klättra upp på taket och riva bort mer läckt och borsta bort snö. Men nu har det iallafall slutat droppa, och tur var väl det! Jag trodde verkligen jag skulle bli knäpp, så fruktansvärt enerverande. Mattias trodde att det användes som nån metod för att få brottslingar att avslöja sina brott... och det skulle inte förvåna mig. Testa nån gång så märker ni hur irriterande det är.

Vid ett kom så min familj för att grilla korv och titta på huset och framförallt taket. Och idag var det inte så bitande kallt och det var ju skönt när man inte får plats så många inne. Det var jättemysigt att ha de här, men tyvärr glömde vi att ta några bilder på de, så ni får istället på snögubben och ett hjärta som byggdes under tiden. Snögubben är dock rekonstruerad av oss senare då den föll ihop en gång tidigare.



Kram Liza

Kommentarer
Postat av: Ove

Tack för en underbar Söndagsmiddag och kaffe ute i det goda vår vädret. Hoppas ni tycker dagen blev bättre än när ni vaknade.

2009-02-22 @ 19:43:17
Postat av: Jessika

Ja, vattendroppning e en gammal tortyrmetod så jag förstår att de inte var någon höjdarmorgon!! ;-)

2009-02-22 @ 22:31:47
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0