Kackel

Och inte bara kackel utan idag var även dagen då de började att spackla inför att sätta kakel! Jihoo! Men inte nog med att de satte upp orange gips utvändigt, trots att de visste att vi skulle ha samma färg som innan ;) så ska ni få se vad det blir för färg i badrummet...

Voilá!


Vackert värre va?
När kaklaren Tomas var klar blev det såhär.




Ser ni någon skillnad? Ja, lite mörkare ja, alldeles riktigt. Nä, skämt åsido, nu är alltså väggarna primade, och om jag förstod rätt så börjar de sätta kaklet i morgon.

Dock fick vi lite "skäll" idag för vi har valt 30*60 plattor på golvet, alltså väldigt stora, vilket inte var någon höjdare på just golv då de inte är så böjbara, och när det då är lite fall på golvet, vilket det alltid måste vara så blir det lite svårt att sätta så stora plattor. Fast jag är lite glad att de redan är köpta och betalda, för jag ville verkligen inte ha fyrkantiga plattor på golvet.


I helgen har pappa huserat fritt här hemma, och då har han trot eller ej, fått upp panel och vattbrädor över fönstren runt hela uterummet.



Bra jobbat för att vara alldeles själv tycker jag!

Ha det bra nu!
Kram Liza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0